Niedawno Google opublikowało na swoim blogu wpis informujący o nowym wyglądzie wyników wyszukiwania. Według giganta wprowadzone zmiany mają pozwolić na lepszą identyfikację konkretnej strony w wynikach wyszukiwania.
Jak wyglądają nowe wyniki w Google?
.png)
Adres URL nie znajduje się już pod głównym tytułem wyników a nad nim, dodatkowo wyświetla się ikonka, która pozwala na szybszą identyfikację źródła strony. Początkowo zmiana wyglądu miała dotyczyć jedynie wersji na urządzenia mobilne, jednak można ją też zobaczyć w wynikach na innych urządzeniach. Dla webmasterów może być zagadką skąd Google pobiera ikonkę do wyświetlania w wynikach wyszukiwania. na szczęście firma z Mountain View wyjaśnia to tutaj.
Na szczęście dalej mamy dostęp do tzw. cache'u, czyli możemy sprawdzić kiedy Googlebot odwiedził i zapisał wersję strony.
Nowe przyciski w wyszukiwarce Google
Z nowego postu można również wyczytać informację o planowanych nowych przyciskach dla poszczególnych typów wyszukiwań np. dla kin, które chcą sprzedawać bilety na seanse. Nowy design wyników wyszukiwania ma to ułatwić.
Cały wpis można przeczytać tutaj: https://www.blog.google/products/search/new-design-google-search/