Po zmianach dokonanych przez Google w wyglądzie wyników wyszukiwania pojawiła się istna lawina negatywnych komentarzy w mediach społecznościowych, w tym na oficjalnym koncie Twitter'a firmy. Co ciekawe Google zwykle głuche na tego typu uwagi zareagowało na falę krytyki.

Zmiany wcale nie na lepsze

Raptem parę dni temu Google wprowadziło największą zmianę w designie swoich wyników wyszukiwania, zdaniem internautów była to zmiana na gorsze. Dodano ikonki, zmieniono układ nagłówków oraz usunięto wyraźny napis "Reklama" obok płatnych wyników wyszukiwania. 

Dla przypomnienia wprowadzony wygląd wyników wyszukiwania

Największym zarzutem było zbyt duże zbliżenie płatnych wyników AdWords do organicznych wyników wyszukiwania. W nowym wyglądzie reklamy oznaczone były jedynie ikonką 'Ad' w miejscu, gdzie normalnie pojawia jest favicon.

Mało czytelne wyniki wyszukiwania

Małe ikony po lewej stronie adresu URL utrudniały szybkie omiatanie wzrokiem strony z wynikami i znalezienia interesującej nas strony, zupełnie przeciwnie do zapewnień w oficjalnym wpisie giganta ogłaszającego wprowadzenie tych zmian. Taki wygląd sprawdza się na urządzeniach mobilnych jednak na większym monitorze już nie. 

Google wystosowało oficjalne stanowisko w sprawie zmian w wyglądzie:

We’re dedicated to improving the desktop experience for Search, and as part of our efforts around this we rolled out a new design last week, mirroring the design that we’ve had for many months on mobile. The design has been well received by users on mobile screens, as it helps people more quickly see where information is coming from and they can see a prominent bolded ad label at the top. Web publishers have also told us they like having their brand iconography on the search results page. While early tests for desktop were positive, we are always incorporating feedback from our users. We are experimenting with a change to the current desktop favicons, and will continue to iterate on the design over time.

W wolnym tłumaczeniu:

Dokładamy wszelkich starań, aby poprawić obsługę wyszukiwarki na desktopach i w ramach tego wprowadziliśmy w ubiegłym tygodniu nowy design, odzwierciedlający wygląd, który wprowadziliśmy wiele miesięcy temu na urządzeniach mobilnych. Projekt został dobrze przyjęty przez użytkowników na ekranach telefonów komórkowych, ponieważ pomaga ludziom szybciej zobaczyć, skąd pochodzą informacje, a na górze widać wyróżnioną pogrubioną etykietę reklamy. Wydawcy internetowi powiedzieli nam również, że podoba im się ikona ich marki na stronie wyników wyszukiwania. Chociaż wczesne testy na komputerze były pozytywne, zawsze uwzględniamy opinie od naszych użytkowników. Eksperymentujemy ze zmianą obecnych ikon i z czasem będziemy tworzyć iteracje tego wyglądu.

 

Jak wygląda poprawiony wygląd Google?

Google zmienia wygląd wyników wyszukiwania. Znowu

Jak widać powyżej usunięto irytujące ikonki obok adresów URL domeny. Poprawiono też oznaczenie wyników płatnych wyraźniejszym napisem 'Reklama'. Ciekawe czy to ostatnie zmiany w wyglądzie wyszukiwarki od Google w tym roku?

Prawdopodobnie trafiłeś tutaj wpisując: zmiany w google, wycofanie zmian w google, wygląd google bez ikonek