882 034 057 info@at-rem.pl

Naprawa sklepu Prestahop

Masz problemy ze swoim sklepem internetowym?

Zajmujemy się naprawą sklepów opartych o Prestashop w wersji 1.5,1.6 oraz 1.7. Pomagamy również naszym klientom w konfiguracji sklepu i poszerzaniu funkcjonalności. Naprawiamy sklepy internetowe już od 7 lat, zebrane doświadczenie pozwala nam w szybki i profesjonalny sposób wykonać naprawę, modyfikację lub optymalizację działania sklepu.

Niezawodna i profesjonalna pomoc

Nasza firma oprócz swojej głównej działalności zajmuje się również tworzeniem sklepów opartych o Prestashop. Przez lata zgromadziliśmy doświadczenie w tworzeniu, rozbudowywaniu i naprawianiu sklepów przez co usługi serwisu oferowane przez naszych specjalistów są na najwyższym poziomie.

Jakie usterki Prestashop naprawiamy?

Awarie płatności

Problemy z płatnościami oznaczają spore utrudnienie lub wręcz uniemożliwienie dokończenia zakupów przez klientów. Działające płatności to priorytet dla e-commerce.

Kłopoty z wydajnością

Powoli ładująca się podstrona produktu, kategorii lub ogólna niska wydajność sklepu może skutecznie zniechęcić potencjalnych kupujących do finalizacji transakcji. Zadbamy o to aby Twój sklep ładował się szybciej i działał stabilniej.

Problemy z modułami

Wraz z rozwijającymi się technologiami zdarza się że starsze moduły przestają działać. Masz problem z zakupionym modułem lub potrzebujesz rozszerzyć jego funkcjonalność? Naprawimy lub rozbudujemy funkcjonalność Twojego e-sklepu.

Wszystkie inne błędy

Jakakolwiek usterka procesu zakupowego odbije się na współczynniku konwersji. Zidentyfikujemy i naprawimy wszelkie problemy związane z zakupami w Twoim sklepie.

Naprawa popularnych usterek w Prestashop

Oprogramowanie e-commenrce Prestashop nie jest oprogramowaniem wolnym od błędów i drobnych usterek. Jak każdy program, również Presta jest podatna na ataki, problemy z wydajnością oraz potrafi zawiesić serwer powodując błąd 500. Na szczęście większość z tych usterek ma znane przyczyny i łatwo je wyeliminować przy pomocy ze strony specjalisty lub podążając za poradami z for internetowych.

Błąd 500 (Internal server error)

Komunikat z błędem 500 potrafi uprzykrzyć dzień nie tylko właścicielowi sklepu ale również osobie, która będzie musiała ten błąd naprawić. Jest to ten rodzaj usterki, który nie tylko uniemożliwia dokończenia zakupów na sklepie ale również uniemożliwia wyświetlenie się sklepu w przeglądarce. Klient po wejściu na sklep zamiast jego standardowej strony zobaczy tylko komunikat podobny do tego:

Jak więc zabrać się za naprawę błędu, który jest tak ogólny i mało precyzyjny? Nie można przecież zgadywać i liczyć, że akurat przypadkiem trafimy na źródło problemu prawda? Na szczęście każdy współczesny hosting jest wyposażony w świętego graala z informacjami, dla każdego programisty, w postaci logów serwera. W tych prostych, niepozornych plikach znajduje się każdy błąd, ostrzeżenie i monit, który wygenerował serwer. Śledząc te zapisy można dotrzeć (przynajmniej mniej więcej) do źródła problemu. Przy pomocy logów udaje się ustalić przyczynę awarii w dużej części przypadków.

Jednak co zrobić jeżeli logi nie zawierają żadnych błędów?

Prestashop jest wyposażony w opcje do raportowania dodatkowych błędów poza logami. Żeby z tego skorzystać trzeba zmienić zapis w pliku config/defines.inc.php:

  • define(‚_PS_MODE_DEV_’, false);
  • define(‚_PS_MODE_DEV_’, true);

Powyższe ustawienie stanowi świetne uzupełnienie dla podstawowych logów o których pisaliśmy wyżej.

Przekroczenie limitu czasu żądania

To bardzo częsty błąd, który pojawia się przy importowaniu produktów do systemu lub przy regeneracji miniaturek obrazków. Czasami może też występować w innych miejscach panelu zarządzania i wtedy jest to bardziej poważny błąd.

Komunikat o przekroczonym czasie żądania w czasie przetwarzania dużej ilości danych oznacza, że serwer wykonywał zadanie ale ogranicza go ustawienie PHP max_execution_time. Niestety niektóre tanie hostingi nie maja możliwości zmiany tego parametru w ustawieniach konta. Aby poprawnie wykonać import produktów z niskim czasem wykonania skryptu należy kupić specjalny moduł zmieniający domyślne ładowanie produktów. Jeżeli natomiast regenerujemy miniaturki wystarczy wybrać opcję NIE dla „Usuń poprzednie obrazki

 

Jak naprawiamy e-sklep Prestashop?

Proces naprawy sklepu internetowego wymagaja wiele doświadczenia i znajomości skomplikowanego drzewa katalogów z plikami źródłowymi. Dlatego usuwanie usterek w Prestashop powinno powierzyć się osobie biegłej w programowaniu. W naszej firmie takimi naprawami zajmuje się właśnie programista.

Diagnoza sklepu

Każde zlecenie zaczynamy od sprawdzenia usterek zgłoszonych przez klienta. Podczas tego procesu zwracamy szczególną uwagę na proces zakupowy, płatności oraz powiązane z nim działania. Każda usterka, tak jak i każdy sklep, różnią się od siebie. Chodzi tutaj nie tylko o wersję Prestahop 1.5, 1.6 oraz najnowsza 1.7 ale również o użyty szablon i moduły. Dlatego czas oraz poziom skomplikowania podobnej usterki mogą się różnić w zależności od tych właśnie czynników. 

Po wstępnej analizie problemu wykonujemy kopie zapasową edytowanych plików źródłowych Prestashop oraz pełny zrzut bazy danych. Jest ot bardzo ważne w przypadku każdej naprawy Prestashop zwłaszcza jeżeli naprawa odbywa się na już działającym sklepie. Kopia zapasowa umożliwia nam przywrócić ostatnio działającą wersję sklepu.

Sam proces naprawy sklepu Prestashop różni się w zależności od konkretnego przypadku. Często jedna usterka może mieć inną przyczynę w zależności od wspomnianych wcześniej czynników. Czasem są to błędy w szablonie, czasem w plikach PHP, a innym razem przyczyną usterki jest błąd JavaScript.

Z jakich narzędzi korzystamy przy naprawie?

 Przede wszystkim z  narzędzi diagnostycznych hostingu/serwera, klienta FTP. Po diagnozie i wykonaniu kopii zapasowej sklepu, analizujemy możliwe przyczyny i testujemy różne scenariusze wystąpienia błędu. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam w szybki sposób zlokalizować miejsce w którym występuje błąd.

Po usunięciu błędów testujemy sklep w celu sprawdzenia czy naprawa się powidła oraz czy na jej skutek nie wyszły na jaw inne usterki, wcześniej niemożliwe do sprawdzenia. Dopiero po tym procesie uznajemy naprawę za zakończoną.

Dlaczego my?

Posiadamy międzynarodowe doświadczenie

Dziesiątki naprawionych sklepów i stron

Znamy Prestahop od podszewki

Znamy się na programowaniu

Lubimy wyzwania

Masz pytania do naszej oferty?

Nie wiesz czy nasze usługi spełnią Twoje oczekiwania lub masz inne wątpliwości?

Napisz je w formularzu, chętnie na nie odpowiemy.

Potrzebujesz wyceny?

Wycenimy każdą usługę indywidualnie i prześlemy wszelkie dodatkowe informacje.

Wycena w 24h.

Wolisz kontakt tradycyjny?

Zadzwoń do nas 882 034 057 lub napisz na info@at-rem.pl

Formularz kontaktowy

Odpowiemy w ciągu 24h lub szybciej

Zgodnie z RODO zbieramy Państwa dane dla potrzeb realizacji usługi